dinsdag 26 februari 2013

Moeders voor Moeders

Tijdens onze vruchtbaarheidsbehandeling had ik het er al eens over:
 
 

Hoewel ik op 16 Januari j.l. de blauwe kratten van MvM voor het laatst heb uitgezwaaid, wil ik toch nog even de aandacht vestigen op deze landelijke organisatie.
Zij zamelen de urine in van zwangere vrouwen. Deze urine bevat het HCG hormoon dat door farmaceutische bedrijven wordt gebruikt om medicijnen te vervaardigen die voorgeschreven worden bij vruchtbaarheidsproblemen.
Plassen doe je toch en als zwangere vrouw zelfs meer dan normaal! Waarom zou je het doorspoelen als je er stellen met een kinderwens mee kunt helpen?

Vorig jaar April mocht ik mijn medicatie ophalen tbv de ICSI poging die in Juni plaats zou vinden. Op het whiteboard in de wachtkamer van de fertiliteitspoli stond met grote letters:
'De Pregnyl is slecht leverbaar!' en eind Augustus stond er zelfs: 'De Pregnyl is NIET leverbaar!'
Lees hier meer over de beschikbaarheid van Pregnyl
De eerste keer dat ik het nodig had heb ik het op het nippertje (na lang wachten!) nog kunnen krijgen. De tweede keer dat ik het nodig had (bij de cryo terugplaatsing in September) moest ik Ovitrelle gebruiken.
Pregnyl is dus een vloeistof vervaardigd uit het HCG hormoon in de urine van zwangere vrouwen. Dit middel zorgt er voor dat jij na het injecteren ervan een eisprong krijgt op het juiste moment in de behandeling en is dus onmisbaar. Er is wel een alternatief, maar dit wordt niet vergoed door de verzekering, is 10x zo duur en is bovendien een synthetisch alternatief.
Aangezien ik het medicijn dus zelf nodig heb gehad en niet uitsluit dat ik het in de toekomst weer nodig zal hebben, vond ik het belangrijk zelf mee te doen. Het is een kleine moeite en ik zou het zo opnieuw doen!

Het principe van MvM is heel simpel. Het werkt zo:
Je plast maximaal 10 weken (vanaf 6 weken tot max. 16 weken) in een kannetje en giet de urine over in containers die je van MvM te leen krijgt. De kratten worden 1x per week gewisseld, bij jou thuis of bij een afgesproken ophaalpunt. Als je niet thuis bent dan mag je de kratten zelfs in de tuin zetten en hoef je dus niet op de chauffeur te wachten! Makkelijk toch?
1 kratje van MvM

Bovendien krijg je bij inschrijving EN na de deelname leuke kado's.
Wil je meer informatie of ben je zwanger en wil je je aanmelden?
KLIK HIER!
Ik en met mij vele andere vrouwen met een kinderwens zijn je alvast ontzettend dankbaar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten