vrijdag 27 april 2012

...and we're off!

Het startschot is afgegaan! Donderdag mocht ik de fertiliteitspoli bellen om mijn menstruatie aan te kondigen. Nadat ik 5 minuten in de wacht had gestaan omdat ze ons dossier niet kon vinden zei de dame aan de andere kant van de lijn: "Ok, het staat genoteerd. Dan mag je vandaag je eerste pil slikken en dan mag je die door blijven slikken tot de 6de Juni en vanaf 30 Mei de Lucrin spuiten". Ik voelde m'n hart een sprongetje maken. Niet alleen had ik ooit nog durven dromen dat ik blij zou zijn dat m'n menstruatie zich aandiende, maar ik had ook nooit durven dromen dat ik blij zou zijn om weer met de pil te mogen beginnen!
Deze dingen symboliseren echter de officiele start van ons traject. Ik voel me wederom onrustig, maar dit keer is het een goede energie. Ik ben er klaar voor!

 Vanavond was mijn eerste afspraak bij de acupuncturist. Toen ik hoorde dat we het IVF/ICSI traject ingingen en ik me een beetje probeerde in te lezen in het hele gebeuren, kwam ik erachter dat veel vrouwen (en stellen) baat hebben gehad bij een acupunctuur behandeling voorafgaand aan- en tijdens de IVF/ICSI. Aangezien mijn ziektekostenverzekering het grootste deel vergoedt en ik alles wil doen om het hele proces te bespoedigen heb ik een afspraak gemaakt zodra ik de datum van de punctie wist.

Acupunctuur kan bijdragen aan het volgende:

Verbeteren van vruchtbaarheid met acupunctuur:
  • Reguleert de cyclus (lengte, PMS, bloedverlies, eisprong).
  • Reguleert de hormoonhuishouding door stress te verminderen.
  • Bevordert functies van eierstokken, follikels en de kwaliteit.
  • Stimuleert bloedcirculatie in eierstokken en baarmoeder.
  • Vermindert kans op miskraam.
  • Vermindert pijn en stress bij puncties.
  • Versterkt immuunsysteem.
  • Vermindert baarmoedercontracties na terugplaatsing.
  • Verbetert verdikking en doorbloeding van baarmoederslijmvlies.
  • Vermindert bijwerkingen van medicatie.
En verder kwam ik dit berichtje nog tegen:

Acupunctuur voor de terugplaatsing bij IVF/ICSI verbetert resultaat

6 mei 2006 door Acupuncturist
Er werden 2 groepen vrouwen vergeleken die IVF of ICSI behandeling ondergingen. Groep I kreeg acupunctuur behandeling volgens de principes van traditionele Chinese geneeskunde. Groep II kreeg acupunctuur behandeling waarbij punten waren geprikt die geen effect op zwangerschap hebben. De behandelingen vonden plaats op de dag van plaatsing van het embryo en 3 dagen daarna.
  • In groep I werd 33.8 % zwanger en 28.4% zijn bevallen
  • In groep II werd 15,8% zwanger en 13.8% zijn bevallen.

Inmiddels voel ik me weer helemaal "zen" en staat de volgende afspraak gepland over 2 weken.
Of het allemaal echt gewerkt heeft moet natuurlijk nog blijken, maar tot zover kan ik het iedereen aanraden!




2 opmerkingen:

  1. 30 mei is een mooie datum!! :)succes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yes, ook jij bent van start! Het begin van een zeer spannende tijd. Hopelijk doet de acupunctuur je goed, wie weet word ik door je verhalen nog wel eens overgehaald om het oko te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen