maandag 18 juni 2012

Leuker kunnen we het niet maken...

... en makkelijker eigenlijk ook niet!
Sinds 2 en halve week spuit ik nu de Lucrin en hoewel ik echt in mijn handen mag knijpen wat betreft de bijwerkingen, heb ik echt nog wel moeite met het prikken.
Het eerste weekend had ik vooral veel pijn aan mijn gewrichten en botjes. dat werd gelukkig geleidelijk aan minder. Nu ben ik bij vlagen misselijk en heb ik soms last van opvliegers. Het is allemaal nog te doen.
Maar wat betreft het prikken zelf merk ik dat ik toch nog te veel aarzel. Ik begin steeds goed, maar vlak voordat de naald erin gaat rem ik onbewust af en doet het toch een beetje zeer. Soms een klein beetje en soms behoorlijk!

Al met al had ik tot nu toe geen blauwe plekken.

Sinds zaterdag spuit ik nu ook Puregon voor de rijping van mijn eitjes. De Puregon zit in een pen met een patroon (een beetje zoals wat Diabetici gebruiken)

 

Het is dus kant en klaar en dat is wel makkelijk. Je hoeft alleen steeds een andere naald erop te draaien. Het voelt alsof de naaldjes voor de Puregon scherper zijn en ze doen dus minder pijn bij het prikken. De vloeistof zelf voelt wel een beetje branderig aan. Als tip kreeg ik om het op tijd uit de koelkast te halen, dan is het minder heftig.


Gisteravond had ik niet zo'n lekker moment met het prikken. Ik aarzelde weer. De Lucrin prik deed zeer en het bloedde ook behoorlijk. De Puregon ging wel goed.
Tijdens het voetbal kijken voelde ik dat ik een bult kreeg op de plek waar ik de Lucrin had gespoten en aan het einde van de match had Nederland verloren en ik een flinke bloeduitstorting!


De plek voelt nu nog behoorlijk beurs en ik zie er wel een beetje tegenop om vanavond weer te moeten prikken, wat volgens mij weer voor de aarzeling zorgt *zucht* en dan is het cirkeltje weer rond!
Ik moet nog ongeveer 2 weken en ik weet dat het het straks allemaal meer dan waard zal zijn, maar nu heb ik er flink de balen van.
Vrijdag is mijn eerste follikelmeting (echo). Dan zullen we zien of- en hoeveel eitjes er zijn gegroeid. Hopelijk is er dan al een goed aantal eitjes te zien en is dit allemaal niet voor niks geweest!

Voor de meiden op ZP die hun terugplaatsing al hebben gehad: Zorg goed voor jullie kleine embryo's! Lekker broeden en niet stiekem eerder testen! ;-)

Voor de meiden op ZP die deze week hun eicelpunctie hebben: Succes! Zet 'm op! Je kunt het! :-D

1 opmerking:

  1. Hee meis,
    nare plek heb je overgehouden!! Die lucrin is een rotspuitje he? Wat mij erg goed hielp was hem echt loodrecht erin te steken, en probeer te onthouden waar het het minste pijn doet. Je doet het hardstikke goed hoor, iedereen prikt wel eens mis!!!

    You go girl, nog even en dan mag jij ook voor punctie en TP!!

    BeantwoordenVerwijderen