maandag 27 augustus 2012

Niks nieuws

Gisteravond stond er op http://9292.nl dat mijn bus vanochtend om 08:24 zou komen. Als dat het geval was geweest had ik mijn afspraak van 08:50 in het ziekenhuis gehaald. Helaas kwam mijn bus pas om 08:35! Ik probeerde de fertiliteitspoli te bellen om te zeggen dat het iets later zou worden, maar de telefoon wordt pas na 09:00 beantwoord werd mij verteld door een stem op een bandje. Heel handig! Na 5 minuten rennen van de bushalte naar het ziekenhuis kwam ik al hijgend om 08:55 (nog knap he?!) bij de receptie aan om me te melden. Gelukkig mocht ik nog plaatsnemen.

Mijn vriendin, die pas bevallen is van haar 2de zoon, had ook een afspraak in het ziekenhuis bij de afdeling naast mij. Hoewel haar afspraak pas om half 10 was zag ik haar om 10 over 9 langslopen. Zij was wel op tijd! :-)
We stonden nog even te kletsen toen ik plots mijn naam hoorde. Ik was al aan de beurt!
Binnen in de spreekkamer vroeg de arts wanneer ik ongesteld was geworden en kreeg ik een inwendige echo om te kijken hoe het er voor stond qua cyclus.
Aangezien ik pas eergisteren ben gestop met vloeien verwachtte ik nog niet zoveel van mijn lijf en die gedachte bleek terecht. Er waren wel wat follikels te zien, maar die waren nog vrij klein. Ook mijn baarmoederslijmvlies was nog te dun (3mm). Ik mocht me weer aankleden.
Er volgde nog een kort gesprekje over Pregnyl/Ovitrelle. Ik vroeg me af of ik voor de terugplaatsing van de cryo Pregnyl/Ovitrelle zou moeten spuiten om de eisprong te bepalen, maar daar kon ze op dit moment nog geen antwoord op geven. Eigenlijk vond ze het niet nodig aangezien ik een goede eisprong van mezelf heb, maar dat zou gaandeweg bepaald worden.
Helaas is de Pregnyl niet leverbaar (even een oproepje aan alle zwangere vrouwen: Doe mee met Moeders voor Moeders! De urine van zwangere vrouwen bevat een kostbaar hormoon waarvan medicijnen worden gemaakt die belangrijk zijn voor stellen met een kinderwens die in een vruchtbaarheidstraject zitten.) maar dan zou het Ovitrelle worden. De Ovitrelle wordt echter niet vergoed en moeten we dus zelf betalen. Gelukkig is de apotheek in het ziekenhuis 24/7 geopend en is de Ovitrelle een goed alternatief.
Omdat het ineens snel kan gaan vroeg de arts me om een nieuwe afspraak te maken voor een 2de follikelmeting a.s. donderdag.
Hopelijk rijdt de bus dan op tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten