dinsdag 3 juli 2012

Kapitein Iglo

Vandaag viel er een brief van het VUMC door de bus.
Helaas heeft 1 embryo niet voldaan aan de strenge kwaliteitseisen om te kunnen worden ingevroren. Dit betekent dat van de 4 bevruchtingen er nu 2 Flops en 2 Flips zijn. Flip 1 zit voor zover ik weet nog veilig in mijn buikie en Flip 2, oftewel Kapitein Iglo, ligt nu voor het luttele bedrag van ongeveer EUR 40,- per jaar in het vriesvak van het VUMC op ons te wachten.




Hopelijk hoeven we onze cryo voorlopig niet te ontdooien, tenzij het is om een broertje of zusje voor onze kleine maken! Toch vind ik het een fijne gedachte dat er in ieder geval 1 cryo is, hoewel het natuurlijk geen garantie is dat ie het ontdooiproces goed doorkomt, of dat ik daadwerkelijk zwanger raak van de terugplaatsing van die cryo. In dat geval begint het hele circus weer van voor af aan...
Gisteren vertelde XY me dat hij wel een beetje bang is voor teleurstelling en met name voor wat het met mij zou doen, maar nogmaals, als het moet doe ik het zo weer!

Sinds de terugplaatsing voel ik me goed, afgezien van de mega pijn in mijn onderrug die ik nu sinds 2 dagen heb. Door de Utrogestan bolletjes (ook wel Uruzgan Bommen, zoals ze hier in huis genoemd worden!) die ik nog steeds gebruik heb ik 'the usual' zwangerschapsverschijnselen: Gevoelige borsten, Misselijk, Pukkels (even dacht ik dat het embryo zich innestelde op mijn linkerslaap, maar het bleek een enorme puist te zijn!) Veel plassen enz. Al deze symptomen kunnen dus veroorzaakt worden door de hormonen in de medicatie... behalve de lage rugpijn en de steken in mijn rechterlies die ik sinds gisteren voel!
Een aantal meiden op ZP en ook mijn, zojuist bevallen, beste vriendinnetje (Gefeliciteerd met je prachtige zoon babe! Xx) zeggen dat dit goede tekens zijn. Ik hoop dat ze gelijk hebben en dat dit innestelingspijntjes zijn. Voorlopig weten we het nog niet, want mijn officiele testdatum is nog ver weg en een thuistest zou nog een vals-positief kunnen geven.
Nog even spannend dus!

1 opmerking:

  1. Luv you!! En we hopen op een vriendje voor onze kleine boef, zo ergens voorjaar 2013! X

    BeantwoordenVerwijderen